Janusz Kłosiński

Janusz Kłosiński

Aktor i reżyser filmowy


Foto domena publiczna


Znakomity aktor tworzący niezapomniane role miedzy innymi Czarnousowa w serialu "Czterej pancerni i pies", dyrektora Wardowskiego w serialu "Czterdziestolatek " czy zbójnika Kuśmidra w "Janosiku".



Foto kadr z serialu "Czterej pancerni i pies"


Po wprowadzeniu stanu wojennego, publicznie, przed kamerami na prośbę ówczesnego  wiceministra kultury poparł decyzję generała Jaruzelskiego.

  "Powiedziałem na antenie, że dosyć już strajków i rozkładu państwa uznanego przez wszystkie kraje świata. Wprowadzenie stanu wojennego uznałem za położeniu kresu tej nieuzasadnionej rozróbie. "


Był jedynym aktorem, który zdecydował się na takie publiczne wystąpienie. 
Położyło się to cieniem na jego karierze i zapłacił za to dużą cenę. W 1982 roku w trakcie przedstawienia  "Wesela" został wygwizdany przez publiczność a koledzy i koleżanki z branży aktorskiej odsunęli się od niego. Po tym incydencie wycofał się z pracy w teatrze.  Ostatni raz pojawił się na szklanym ekranie 10 lat przed śmiercią w filmie "Wszystko będzie dobrze" w reżyserii Tomasza Wiszniewskiego.


Komentarze

  1. Aż nie chcę się wierzyć? i tak sam z siebie? nie wiem jak będę teraz oglądać filmy z jego udziałem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepiej oddzielić te dwie sprawy. Nie raz się zdarzało, że np ktoś był bohaterem a w życiu osobistym tyranem.... Proszę oglądać i patrzeć na pana Kłosińskiego jak na aktora, bardzo dobrego aktora.

      Usuń
    2. Chyba trzeba tak zrobić i oddzielić życie zawodowe od osobistego no bo jak inaczej można by było oglądać filmy z jego udziałem. Ale emocje zawsze będą.

      Usuń
  2. Został przekupiony? Aż się wierzyć nie chce ....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Biogram będzie sukcesywnie uzupełniany. Cały czas robiona jest dokumentacja. Różnie się przecież w życiu układa i nie raz stajemy przed trudnymi decyzjami.

      Usuń
    2. Też jestem bardzo ciekawa i czekam na dalsze wiadomości

      Usuń
    3. Pewnie wszyscy czekają chyba , że tylko ja jestem taka ciekawska:)

      Usuń
  3. Świetny aktor, doskonała postać na film.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, że bardzo świetny aktor chociaż jego postawa w czasie stanu wojennego jest bardzo kontrowersyjna. Może faktycznie powinno się zrobić o Januszu Kłosińskim dokument . Za to co zrobił w stanie wojennym został zapomniany i wygwizdany przez publiczność a przecież dla aktora jest to chyba najgorsza możliwa kara.

      Usuń
  4. Zgadzam się ze stwierdzeniem, że trzeba oddzielić życie zawodowe od osobistego. Jako aktor genialny jako człowiek........ żal mi go.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem takiego samego zdania

      Usuń
    2. Nigdy do końca nie dowiemy się co kierowało panem Januszem Kłosińskim. Pana Janusza już z nami nie ma. Zmarł 2017 roku. Wydaje mi się a może mam tylko nadzieję, że bardzo żałował swojej decyzji.

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

IGRASZKI Z DIABŁEM

Cafe Bodo